Tervetuloa ystävänpäiväkahveille Jämsän Eloseen klo 15.30 ja Jyväskylän Eloseen klo 17.30!
Puoluevaltuuston kokouksessa nimettiin Henna Virkkunen Keski-Suomesta ehdokkaaksi Euroopan Parlamenttiin. Nyt se on virallista!
Europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen alustaa Rahkola-salissa Saarijärven kaupungintalolla. Tervetuloa kuuntelemaan!
Keski-Suomen kokoomusnaisten piirihallitus kokoontuu 15.1.2013 Jyväskylässä.
NASYn - Naiset yhdessä ry:n - lomat ovat haettavissa. Uutuutena on lomia myös omaishoitajille.
Taito- ja taideaineet kehittävät luovuutta ja ongelmanratkaisukykyä. Niitä on myös esitetty yhdeksi syyksi Pisa -menestykseemme, sillä Suomessa käytetään lukuaineiden opetukseen muita maita vähemmän aikaa. Käsitöiden tekeminen, käsitöissä käytettävät materiaalit sekä töiden kolmiulotteisuus stimuloivat aivoja ja kehittävät kolmiulotteista hahmottamiskykyä. Kahdella kädellä tekeminen aktivoi molempia aivopuoliskoja ja niiden yhteistyötä sanoo aivotutkija ja Helsingin yliopiston kognitiotieteen professori Minna Huotilainen. Isovanhempiemme nuoruudessa käsityötaidot olivat välttämättömiä, tänä päivänä käsin tekemisellä on enemmän terapeuttista merkitystä. Käsityötieteen professori Sinikka Pölläsen tutkimusten mukaan käsityön voimauttava vaikutus perustuu toiminnan aikana tapahtuvaan tekijän ja materiaalin vuorovaikutukseen kuten tietojen ja taitojen kehittymiseen sekä materiaalin ja välineiden hallintaan. Kädellisinä olentoina meillä on edelleen tarve tehdä asioita käsin. Keski-Suomen kokoomusnaiset korostavat, että erilaisten käden taitojen oppiminen on tärkeää jokaiselle ja muistuttavat, että tiukoista taloudellisista ajoista huolimatta on tärkeää tukea myös niitä organisaatioita, jotka tarjoavat mahdollisuuksia itse tekemisen kulttuurille, luovuuden käytölle ja kehittämiselle.