Joutsan naisverkostotapaaminen Ma 13.5. klo 18.00 Joutsan käsityökeskuksessa ja sen jälkeen keskustelutilaisuus Aatoksessa ja Ellissä. Tervetuloa Joutsalaiset naiset ja käsityöstä innostuneet! Ilmoittaudu Pialle, pia.nyman@kokoomusjkl.fi. HUOM. Käsityökeskuksessa on Taito-Shop, josta voi ostaa suomalaista käsityötä!
JULKILAUSUMA 13.4.2013 Kokoomusnaisten Lenita Toivakka: Kuntoutuksella nuorten työurat pidemmiksi Kokoomuksen Naisten Liiton liittokokous vaatii mielenterveysongelmista kärsiville nuorille kuntoutusta pitkien sairaslomien sijaan. Kokoomusnaisten mielestä on inhimillisesti täysin kestämätöntä, että Suomen kaltaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa niin moni jää vaille kuntoutusta ja tukea toimintakyvyn palauttamiseksi. Tutkimusten mukaan yhdeksän kymmenestä alle 35-vuotiaasta ei ole saanut lääke- eikä terapiahoitoa ennen työkyvyttömyyseläkepäätöksen saamista. "Mahdollisuus työn tekemiseen on merkittävä toimintakykyä yllä pitävä asia. Mielenterveyskuntoutujilla onkin oltava nykyistä joustavammat mahdollisuudet osallistua työelämään oman jaksamisen mukaan", Kokoomusnaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Lenita Toivakka esittää. Kokoomusnaiset muistuttaa, että nuorten yhteiskuntatakuuta ei voida toteuttaa ilman merkittäviä panostuksia mielenterveyskuntoutumiseen. Jos nuori ei ole työkykyinen, hän ei voi ottaa vastaan työtä tai opiskelupaikkaa. Kokoomusnaisten mukaan yhteiskunnan on huolehdittava jokaisen oikeudesta saada tarvitsemaansa hoitoa erityisesti silloin, kun ei sitä itse jaksa tai pysty vaatimaan. "On nuorten ja yhteiskunnan etu, että mielenterveyskuntoutumisella tuetaan myös työurien pidentämistä. Meillä ei ole varaa menettää yhtään nuorta pysyvästi pois työelämästä, ennen kuin työura on kunnolla alkanutkaan. Erityisesti nuorten kohdalla kuntoutumisen edellytykset ovat hyvät, jos tarjolla on oikeaa hoitoa ja tukea oikeaan aikaan", Lenita Toivakka sanoo. Kokoomuksen Naisten Liiton liittokokous järjestettiin Helsingissä 13.4.2013. Kokoomusnaiset järjesti kokouksen aluksi Ei hullumpi seminaari - puheenvuoroja mielenterveydestä -seminaarin, jossa alustajina olivat STM:n kansliapäällikkö Päivi Sillanaukee, tietokirjailija, KT Anna-Liisa Lämsä sekä Omaiset mielenterveystyön tukena keskusliitto ry:n toiminnanjohtaja Pia Hytönen. Lisätietoja: puheenjohtaja Lenita Toivakka 050 512 2928
Keski-Suomen kokoomusnaiset veirailevat maanmittauslaitoksella 15.4. klo 17.00 alkaen. Tervetuloa!
Keväinen virkistysloma Vuokatin urheiluopistossa Nasy - Naiset Yhdessä ry:n naisten virkistyslomalle Vuokatin urheiluopistoon on vielä tilaa. Loma-aika 22.-27.4. Loma alkaa klo 12 lounaalla. Omavastuu on 100e, joka sisältää monipuolisen ohjelman, majoituksen 2hh huoneessa, yhden virkistyshoidon sekä täyshoitoruokailut. Lomat toteutetaan RAY:n tuella. Lisätietoja lomista sekä sähköinen hakulomake www.nasylomat.fi<http://www.nasylomat.fi>. Herttaliisa Tuure Toiminnanjohtaja Nasy - Naiset Yhdessä ry Kansakoulukuja 3, 00100 Helsinki herttaliisa.tuure@nasylomat.fi<mailto:herttaliisa.tuure@nasylomat.fi> 040 559 4854 www.nasylomat.fi<http://www.nasylomat.fi>
Keski-Suomesta kokoomuslaisia naisehdokkaita TEHYn vaaleissa ovat: Lotta Ahola Jämsästä, Helena Ilomäki Jyväskylästä, Marja Mustikkamaa Jyväskylästä ja Kaste-Helmi Vuolle-Apiala Keuruulta. Käyhän äänestämässä!