Kokoomusnaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Vikman iloitsee hallituksen sitoutumisesta vanhemmuuden kustannusten tasaamiseen.
Tule tapaamaan MEP Sirpa Pietikäistä kahvila Vocaan TO 11.2. klo 9.00-10.00!
Kansanedustaja ja Kokoomusnaisten puheenjohtaja Sofia Vikman sanoo, että kenenkään ei pidä sietää väkivallantekoja, ahdistelua tai niiden yrityksiä. "Kaikki tapaukset ovat tuomittavia ja niille on oltava nollatoleranssi. Tapaukset on ilmoitettava poliisille, oli tekijä sitten kantasuomalainen tai ulkomaalainen." Poliisin mukaan aggressiivinen ahdistelu on lisääntynyt Suomessa. Vikmanin mukaan poliisin lausuntoihin ja kansalaisten kasvaneeseen huoleen turvallisuudesta on syytä suhtautua vakavuudella. Vikmanin mielestä ratkaisu ei kuitenkaan ole se, että naiset muuttavat omaa käyttäytymistään. "Jos naiset joutuvat pelkäämään ja esimerkiksi muuttamaan omia lenkkipolkujaan, silloin julkinen valta olisi epäonnistunut tehtävässään huolehtia sisäisestä turvallisuudesta. Niin emme saa antaa tapahtua." Kölnin pormestari Henriette Reker arvioi viime viikolla, että nuorten naisten käyttäytymissäännöt voivat vähentää ahdistelua. Kölnissä suuri miesjoukko ahdisteli naisia uudenvuodenyönä. Vikmanin mielestä Rekerin kohde oli väärä. "Nyt ei pidä opettaa naisia ja tyttöjä muuttamaan käyttäytymistään vaan nollatoleranssi ja jokaisen ihmisen fyysinen koskemattomuus on tehtävä selväksi. Ahdistelu on aina yksiselitteisesti väärin ja ahdistelijan vastuulla eikä se ole uhrin vika." Vikmanin mukaan poliitikkojen tehtävä on varmistaa, että viranomaisilla on riittävät resurssit ja lainsäädäntö tukenaan tapausten ratkomiseen ja ennaltaehkäisyyn. "Naisiin kohdistuvan ahdistelun lisääntymistä ei voida hyväksyä saati selittää sillä, että sitä on ollut aiemminkin." Lisätiedot: Sofia Vikman 040-5683777
Kiitokset kuluneesta vuodesta ja Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2016! Franz Gruberin ja Joseph Mohrin Jouluyön ja juhlayön sanoin haluamme muistuttaa tänä päivänä erittäin ajankohtaisesta joulun sanomasta: Hyvää mieltä ja Rauhaa kaikille - uskontoon, etnisyyteen, puoluekantaan tai perheeseen katsomatta!
Riitta-Maija Hautamäki Jyväskylästä jatkaa piirin puheenjohtajana.
Viime päivinä keskusteluun on nostettu turvapaikanhakijoiden tekemiä väkivaltaisuuksia suomalaisia tyttöjä ja naisia kohtaan. Asia on tärkeä ja se on nostettava esille ja tuomittava.
Sofia Vikman vieraili Keski-Suomen kokoomusnaisten piirihallituksen vieraana Jyväskylässä eilen. Keskustelussa naisten liiton uudistaminen sekä monet ajankohtaiset poliittiset asiat.
Nasy - Naiset Yhdessä ry:n vuoden 2016 lomien sisällöt tulevat olemaan voimaannuttavia ja terveyttä edistäviä sekä arjen jaksamista vahvistavaa toimintaa. Päätavoitteena on fyysisen kunnon ylläpitäminen ja parantaminen, terveyden edistäminen sekä henkinen virkistäytyminen. Lomilla on liikunnallista ohjelmaa ja muuta terveyden edistämiseen liittyvää ohjelmaa, kuten luentoja. Lomien toisena päätarkoituksena on yksinäisyyden vähentäminen ja syrjäytymisen ehkäisy. Osallistumalla lomalla tarjottaviin ohjelmiin, lomalainen saa vertaistukea sekä mielen virkistystä.