Paikkana Dynamo, auditorio (Piippukatu 2-3, Jyväskylä) klo 18 alkaen (Kahvitarjoilu 17.30) Kansion ja Kokoomuksen kansainvälisen verkoston kevään yhteiset keskustelutilaisuudet pohjustavat puoluekokoukseen valmisteltavaa ulko- ja turvallisuuspoliittista asiakirjaa. Tilaisuuksia vetävät MEP Henna Virkkunen ja kansanedustaja Ilkka Kanerva. Jyväskylän tilaisuudessa on paikalla myös eversti, filosofian maisteri Martti J Kari, jonka aiheena on ”Kybertiedustelu ja lainsäädäntö". Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille. Tervetuloa keskustelemaan!
Tervetuloa! Naisjärjestöjen yhteinen tapahtuma alkaa klo 17.30 kaupungintalolla.
Naisten asema eri kulttuureissa -tapahtuma Puistokoululla 8.3. klo 18-20. Alustajana FM Lea Kuusilehto-Avale
Kokoomusnaisten puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Vikman iloitsee hallituksen sitoutumisesta vanhemmuuden kustannusten tasaamiseen.
Tule tapaamaan MEP Sirpa Pietikäistä kahvila Vocaan TO 11.2. klo 9.00-10.00!
Kansanedustaja ja Kokoomusnaisten puheenjohtaja Sofia Vikman sanoo, että kenenkään ei pidä sietää väkivallantekoja, ahdistelua tai niiden yrityksiä. "Kaikki tapaukset ovat tuomittavia ja niille on oltava nollatoleranssi. Tapaukset on ilmoitettava poliisille, oli tekijä sitten kantasuomalainen tai ulkomaalainen." Poliisin mukaan aggressiivinen ahdistelu on lisääntynyt Suomessa. Vikmanin mukaan poliisin lausuntoihin ja kansalaisten kasvaneeseen huoleen turvallisuudesta on syytä suhtautua vakavuudella. Vikmanin mielestä ratkaisu ei kuitenkaan ole se, että naiset muuttavat omaa käyttäytymistään. "Jos naiset joutuvat pelkäämään ja esimerkiksi muuttamaan omia lenkkipolkujaan, silloin julkinen valta olisi epäonnistunut tehtävässään huolehtia sisäisestä turvallisuudesta. Niin emme saa antaa tapahtua." Kölnin pormestari Henriette Reker arvioi viime viikolla, että nuorten naisten käyttäytymissäännöt voivat vähentää ahdistelua. Kölnissä suuri miesjoukko ahdisteli naisia uudenvuodenyönä. Vikmanin mielestä Rekerin kohde oli väärä. "Nyt ei pidä opettaa naisia ja tyttöjä muuttamaan käyttäytymistään vaan nollatoleranssi ja jokaisen ihmisen fyysinen koskemattomuus on tehtävä selväksi. Ahdistelu on aina yksiselitteisesti väärin ja ahdistelijan vastuulla eikä se ole uhrin vika." Vikmanin mukaan poliitikkojen tehtävä on varmistaa, että viranomaisilla on riittävät resurssit ja lainsäädäntö tukenaan tapausten ratkomiseen ja ennaltaehkäisyyn. "Naisiin kohdistuvan ahdistelun lisääntymistä ei voida hyväksyä saati selittää sillä, että sitä on ollut aiemminkin." Lisätiedot: Sofia Vikman 040-5683777
Kiitokset kuluneesta vuodesta ja Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2016! Franz Gruberin ja Joseph Mohrin Jouluyön ja juhlayön sanoin haluamme muistuttaa tänä päivänä erittäin ajankohtaisesta joulun sanomasta: Hyvää mieltä ja Rauhaa kaikille - uskontoon, etnisyyteen, puoluekantaan tai perheeseen katsomatta!
Riitta-Maija Hautamäki Jyväskylästä jatkaa piirin puheenjohtajana.