Kuntavaaliohjelmamme

Kokoomuksen Naisten Liiton kuntavaaliteemat 2017

Tulevaisuuden kunnat ovat sivistyksen, elinvoiman, yrittäjyyden, hyvinvoinnin ja terveyden edistäjiä. Haluamme olla mukana rakentamassa entistä parempaa Suomea.

Jokaisella on oltava mahdollisuus hyvään ja sujuvaan arkeen. Laadukasta ja ilmaista perusopetusta tarjotaan ihan jokaiselle ja lähipalveluna mahdollisimman monelle. Haluamme, että jokaisella lapsella ja nuorella on mahdollisuus harrastaa ja kiusaamiselle on nollatoleranssi. Huolehdimme siitä, että jokaiselle nuorelle taataan toisen asteen koulutuspaikka ja syrjäytymiskierre katkaistaan. Perheen ja työelämän yhdistämisen tulee olla joustavampaa ja helpompaa. Toimivalla kaupunkisuunnittelulla ja kaavoituksella varmistamme liikunta- ja harrastuspaikat sekä elinkeinoelämän puolella tarjoamme ja luomme mahdollisuuksia yrittää ja onnistua. Hyvä kaupunkisuunnittelu ja toimiva joukkoliikenne luovat perustan monipuoliselle liikkumiselle, toimiville lähipalveluille sekä työpaikkatarjonnalle ja viihtyisälle, turvalliselle elinympäristölle.

Aina kaikki ei kuitenkaan mene suunnitelmien mukaan ja erityisesti silloin on tärkeää, että tuki ja apu ovat saatavilla.

Tarkemmat kuvaukset kuntavaaliteemoista löydät vasemmalla puolella oleva linkkiä klikkaamalla