NASYn - Naiset Yhdessä ry:n tuettujen lomien haku on alkanut!

4.10.2016

Perhelomien ja Isovanhemmat ja lapsenlapset -lomien haku päättyy 31.3.2017. Muiden lomien hakuaika päättyy 3kk ennen loman alkua.
Sähköiseen hakulomakkeeseen pääsee tästä
(http://nasylomat.us7.list-manage.com/track/click?u=c260f629ed86d489260630a5e&id=d13249af7e&e=0ebe0dc5bf)
.

** Lomatoiminnan taustaa ------------------------------------------------------------ Loman suunnittelu alkaa usein jo pari vuotta ennen loman alkua. Nasy - Naiset Yhdessä ry kilpailuttaa lomapaikat pariksi vuodeksi kerrallaan. Vuoden 2017 loma-ajat ja -teemat on sovittu elokuussa 2016 hallituksen kanssa, jonka jälkeen ajankohdista sovitaan lomakohteiden kanssa. Lomahaku pyritään käynnistämään heti lokakuun alussa. Nasy – Naiset Yhdessä ry:n lomat ovat kaikille avoimia. Lomavalintoja sääntelee laki raha-automaattiavustuksista. Tämä näkyy lomalaisille etenkin karenssin muodossa: peräkkäisinä vuosina ei voi saada tuettua lomaa. Lomajärjestöillä on yhteinen lomarekisteri, jonka kautta hakemukset käsitellään, kutsut ja omavastuulaskut lähetetään. Näin lomalaisten lomahistoria näkyy kaikille lomajärjestöille. Lomavalintaan vaikuttavat ensikertalaisuus, sosiaaliset-, terveydelliset- ja taloudelliset perustelut tuetun loman tarpeelle. Jokainen hakemus pisteytetään siinä annettujen tietojen perusteella. Kaikki hakemuksen tiedot ovat luottamuksellisia. Lomakohde ja Nasy-ohjaaja tietävät lomalaisista vain nimen ja yhteystiedot. Lomien pituus on pääsääntöisesti viisi vuorokautta. Tarjoamme myös teemalomia, jotka muodostuvat kahdesta osasta. Suosittujen Perhelomien määrän olemme pitäneet vakiona. Vuonna 2017 tarjoamme yhteensä 26 lomajaksoa, joista 6 on perhelomia. Nasyjen lomille mukaan tulee aina yhdistyksen oma ohjaaja, joka toimii mm. yhdyshenkilönä loman aikana lomapaikan ja lomalaisten välillä sekä osallistuu loman ohjelmaan. Nasy-ohjaaja vastaa myös lomaryhmän ryhmäyttämisestä sekä yhteisistä keskusteluhetkistä lomalla. Yli 60-vuotisen historian aikana Nasy – Naiset Yhdessä ry on tarjonnut tuhansille mahdollisuuden irtiottoon arjesta tuetun loman muodosta. Tutustu lomatarjontaamme, jos sieltä löytyisi Sinulle tai ystävällesi mahdollisuus lepoon ja virkistykseen lomallamme. ** Lomatoiminta vuonna 2017 ------------------------------------------------------------ Nasy- Naiset Yhdessä ry järjestää sosiaalista lomatoimintaa Raha-automaattiyhdistyksen tuella. Lomiemme sisällöt tulevat olemaan voimaannuttavia ja terveyttä edistäviä sekä arjen jaksamista vahvistavaa toimintaa. Päätavoitteena on fyysisen kunnon ylläpitäminen ja parantaminen, terveyden edistäminen sekä henkinen virkistäytyminen. Lomilla on liikunnallista ohjelmaa ja muuta terveyden edistämiseen liittyvää ohjelmaa, kuten luentoja ja tietoiskuja oman terveyden edistämisestä pienillä arjen teoilla. Lomien toisena päätarkoituksena on yksinäisyyden vähentäminen ja syrjäytymisen ehkäisy. Osallistumalla lomalla tarjottaviin ohjelmiin, lomalainen saa vertaistukea sekä mielen virkistystä. Tavoitteenamme on tarjota ensi vuonna tuettuja lomia noin 680 lomalaiselle. Lomat on suunnattu naisille, pariskunnille ja perheille. Lomien teemana jatkuu terveyden edistäminen ja yhteistyö Sydänliiton kanssa näkyy tämän vuoden lomilla yhä enemmän. Loma-ajat ja -paikat vuodelle 2017 13.-18.3. Kylpylähotelli Peurunka, Laukaa, naiset 21.-23.4. Kylpylähotelli Peurunka, Laukaa 1. osio teemavkl loma, naiset 7.-12.5. Imatran kylpylä, Imatra, naiset 4.-9.6. Yyteri, Pori, naiset 22.-27.6. Harjattula, Turku, naiset ja pariskunnat (juhannus) 2.-7.7. Kypylähotelli Rauhalahti, Kuopio, pariskunnat 10.-15.7. Imatran kylpylä, Imatra, naiset 24.-29.7. Ikaalisten kylpylä, Ikaalinen, pariskunnat 24.-29.7. Harjattula, Turku, naiset 31.7.-5.8. Kylpylähotelli Kuntoranta, Varkaus, pariskunnat 6.-11.8. Yyteri, Pori, naiset 14.-19.8. Harjattula, Turku, pariskunnat 20.-25.8. Härmän kylpylä, Ylihärmä 18.-23.9. Kylpylähotelli Levitunturi, Levi 29.9.-1.10. Kylpylähotelli Peurunka, Laukaa, 2. osio teemavkl, naiset 15.-20.10. Imatran kylpylä, Imatra, pariskunnat 16.-21.10. Kylpylähotelli Päiväkumpu, Karjalohja, yrittäjänaiset 5.-10.11. Yyteri, Pori, naiset 22.-27.12. Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio, naiset ja pariskunnat (joulu) Perhelomat 5.-10.6. Vuokatin urheiluopisto, Sotkamo 23.-28.7. Härmän kylpylä, Ylihärmä 10.-15.7. Kylpylähotelli Päiväkumpu, Karjalohja, yksinhuoltajaperheet 10.-15.7. Kylpylähotelli Kuntoranta, Varkaus 16.-21.7. Kylpylähotelli Rauhalahti, Kuopio, yrittäjänaiset 25.-30.6. Yyteri, Pori Isovanhemmat ja lapsenlapset -lomat 10.-15.7. Harjattula, Turku Linkki sähköiseen hakulomakkeeseen tästä (http://nasylomat.us7.list-manage2.com/track/click?u=c260f629ed86d489260630a5e&id=b63a73d137&e=0ebe0dc5bf) . Paperisen hakulomakkeen voi tilata numerosta 045 102 7339 tai sähköpostitse osoitteesta toimisto@nasylomat.fi (mailto:toimisto@nasylomat.fi) Paperisen hakulomakkeen voi tulostaa myös nettisivuiltamme (http://nasylomat.us7.list-manage.com/track/click?u=c260f629ed86d489260630a5e&id=87f947d516&e=0ebe0dc5bf) . Emme ota vastaan sähköpostilla lähetettyjä hakemuksia. ============================================================ Vuoden 2015 lomapalautteiden mukaan 77 % lomalle osallistuneista olisivat ilman tuetun loman mahdollisuutta viettäneet lomalla vietetyn ajan kotonaan. Lomalaisista 89 % arvioi, että loma vaikutti henkiseen hyvinvointiin erinomaisesti tai hyvin ja fyysiseen hyvinvointiin 83 % vastanneista kertoi vaikuttaneen erinomaisesti tai hyvin. Jopa 72 % lomalaisista kertoi olevansa virkeämpiä, kun loma on päättymässä ja yli puolet kertoivat saaneensa uusia ystäviä/tuttavia. Nämä luvut ovat vain osa koko tarinaa ja kertovat lomatoiminnan tarpeellisuudesta. Copyright © 2016, Nasy - Naiset Yhdessä ry Kaikki oikeudet pidetään.